Blogger Widgets


POST 1 Title POST 2 Title POST 3 Title POST 4 Title POST 5 Title

Wednesday, November 28, 2012

MISI AFF 2012: MALAYSIA vs LAOS. INI MASANYA!

Posted by ARIFFIN.SOHLIHOON 2:45 AM, under , | No comments

Salam to all.

Pertemuan hidup mati. Malaysia vs Laos. Inilah masanya jika Malaysia mahu melakukannya. Tiada keputusan lain selain menang. Selepas tewas 3-0 dengan Singapura, Malaysia tiada jalan lain selain menang dalam perlawanan ini. Dan lebih baik jika Malaysia mampu menang dengan jaringan yang banyak.


Bercakap sememangnya mudah. Hakikatnya Laos 2012 tidak sama dengan Laos 2010 yang lalu. Tahun 2010 kita membelasah Laos 5-1 dalam perlawanan terakhir peringkat kumpulan yang membawa Malaysia mara ke separuh akhir dan seterusnya melangkah ke akhir dan bergelar juara. Keupayaan Laos mengikat Indonesia 2-2 dalam perlawanan pertama sedikit membuka mata pesaing-pesaing bahawa Laos bukan lagi pasukan belasahan. Perlu diingat, Malaysia tidak perlu memikirkan perlawanan menentang Indonesia selepas itu ketika ini. Apa yang penting Harimau Malaya perlu memberikan tumpuan sepenuhnya dalam misi menumpaskan Laos.

Malaysian Blues tidak gemar bercerita dengan mengaktifkan frasa KALAU dalam apa juga keadaan. Ianya bukan sekadar kita perlu menang, tetapi MESTI menang. Kepada semua penyokong Malaysia, lupakan kekecewaan tewas 0-3 dengan Singapura. Berhenti seketika mengkritik dan membahan Datuk K. Rajagopal. Biar teruk manapun pasukan kita ketika menentang Singapura. Biar letih kepala hotak kita memikirkan taktikal Datuk K ketika menentang Singapura. Inilah pasukan kita. Inilah Harimau Malaya kita. Masa untuk kita. Baik pemain ataupun peminat, masanya untuk kita fokus menentang Laos.


Tempoh 2 hari tanpa perlawanan diharapkan cukup buat Datuk K menganalisa corak persembahan Laos ketika menentang Indonesia dan merangka sesuatu yang benar-benar mujarab dalam pasukan bagi menghadapi Laos. Tempoh 2 hari ini juga diharapkan semua pemain telah berupaya mengembalikan moral yang tersembam ke tanah ke tempat yang sepatutnya. Tempoh 2 hari ini juga diharapkan semua penyokong sudah bersedia untuk kembali ke stadium dengan semangat jitu memberikan sokongan kepada Harimau Malaya. Jika Bukit Jalil medan keramat kita, inilah masanya kita buktikan.

Siapa yang tidak merasa kecewa dengan tewas kepada Singapura? Siapa? sama seperti peminat lain, Malaysian Blues juga tersentak dan terkejut. Seperti batu bertan-tan beratnya menghempap kepala. Apa yang kita rasakan, lebih yang pemain rasakan. So... ini Bukit Jalil. Stadium yang mana kita membantai Indonesia 3-0 2 tahun lalu. Stadium yang bergema lagu negaraku terkuat dalam sejarah negara ketika bertemu Singapura tahun lalu. Jika Malaysia terpaksa tersungkur, katakan bahawa ini bukan tempatnya. Ini bumi kita. Ini tanah tumpahnya darah kita. Ini bumi Malaysia. Hanya Harimau yang akan beraja di sini. Gali dan korek jauh dalam diri kita, kita tahu siapa kita dan kita mampu melakukannya.

Come on Malaysia, come on Safee Sali, come on Apek, come on Safiq Rahim, come on semua pemain! come on Penyokong, come on MALAYSIA. Jika kita gagal lakukan semalam, bukan bermakna ianya telah berakhir. Hari ini kita mulakan. Hari ini kita kibarkan Jalur Gemilang kita.

HARIMAU MALAYA! Apa juga halangannya, bawakan kepada kami. 
HARIMAU MALAYA! Whatever its take, bring it on! We are Malaysia, We are Harimau Malaya.

Malaysian Blues - The Chelsea FC



Berikan komen anda...


Kongsikan dengan rakan..

0 comments:

Post a Comment

Komen anda di sini...

MALAYSIAN BLUES - POST TERKINI

MALAYSIA SUPER LEAGUE 2014

ENGLISH PREMIER LEAGUE 2014/15

Komen anda mengenai BLOG MALAYSIANBLUES di sini...

MBCFC YouTube

MALAYSIA - AFF 2010 CHAMPIONS

HARIMAU MALAYA - AFF2010 CHAMPIONS

CFC - KING OF EUROPE

CFC - KING OF EUROPE

Kisah Lama

Archives