Blogger Widgets


POST 1 Title POST 2 Title POST 3 Title POST 4 Title POST 5 Title

Monday, December 10, 2012

MALAYSIAN BLUES: SURAT TERBUKA RAFA BENITEZ UNTUK BLUES FANS

Posted by ARIFFIN.SOHLIHOON 7:24 PM, under | No comments

Salam to all...

Ada sesuatu yang menarik ditemui di internet semalam. Surat terbuka pengurus interim Chelsea, Rafa Benitez yang ditujukan kepada peminat dan penyokong Chelsea. Malaysian Blues cuba sedaya upaya untuk men"translate"kan surat ini ke dalam bahasa melayu untuk pengkongsian bersama semua blues fans di Malaysia. Maaf jika translate yang dibuat kurang atau tidak menepati maksud sebenar... maklumlah...

Encik RAFA BENITEZ
Surat terbuka dari Rafa Benitez - 08/12/2012

Hello kepada anda yang selalu melawat ke rafabenitez.com dan kepada semua pembaca baru. Saya terlebih dahulu mengambil kesempatan ini mengucapkan tahniah kepada semua di Chelsea FC atas kemenangan hari ini - kemenangan pertama saya dalam Premier League sejak saya bertugas dibangku simpanan Chelsea dan yang kedua dalam minggu ini dalam perlawanan Champions League Rabu lepas.

Bermula sejak saya menerima tawaran menyertai Chelsea, pasukan saya dan saya berkerja keras untuk memperbaiki keputusan dan berusaha mendapatkan kemenangan yang sangat-sangat kita mahukan - tak kira masa yang diperlukan dan usaha serta pengorbanan untuk memastikan ianya tercapai. Disebabkan itu, anda seharusnya faham inilah pertama kali sejak pengumuman perikatan saya dengan Chelsea saya mempunyai masa untuk menulis tetapi saya hanya mengambil masa sebelum memasuki penerbangan saya yang akan membawa kami ke Japan. Saya mengambil keputusan untuk membayar hutang saya kepada semua yang sentiasa menyokong kami dan melawat laman web ini.


Seperti yang dapat anda bayangkan dari apa yang mungkin anda lihat, kami terlibat dalam beberapa tugasan yang menanti dihadapan dan sejak perubahan dalam situasi kerja saya segalanya adalah melibatkan siri latihan dan perlawanan dan disebabkan itu saya tidak lagi mempunyai masa untuk perkara yang lain. Pengenalan secara rasmi saya sebagai pengurus Chelsea dilakukan pada Khamis, 21 November dan saya datang terus dari Abu Dhabi dimana saya memberikan syarahan saya. Saya secara terus ke sesi latihan pertama saya di Cobham sejurus turun dari kapal terbang. Selepas dua sesi latihan kita berhadapan dengan perlawanan pertama dibawah kendalian saya menentang Manchester City dan kemudian dua sesi latihan lagi sebelum bertemu Fulham dalam local derby. Komitmen dua perlawanan besar dalam masa tiga hari. Kami mempunyai beberapa situasi yang perlu dilakukan dan kemudiannya satu lagi perlawanan London derby menentang West ham United. Kami rehat pada hari ahad dan kemudian jadual berulang dengan Nordjaelland dan kemudiannya Sunderland hari ini...

Melihat bagaimana pasukan kita menang ke atas pasukan dari Belanda (6-1) merupakan kemenangan terbesar Chelsea FC di tempat senditi musim ini tetapi malangnya ia tidak cukup untuk Chelsea meneruskan cabaran dalam pertandingan. Beberapa keputusan sebelum ini dalam peringkat kumpulan dan keputusan lain yang terhasil malam itu meninggalkan kita tanpa pilihan. Kami berusaha untuk memberikan kepada penyokong suatu pengakhiran yang berbeza dalam cerita ini, untuk memberikan kemenangan lain dalam Champions League tetapi sekarang kita perlu memberikan tumpuan pula kepada EUFA Europa League.

Sekarang kita akan menghadapi cabaran Kejohanan Kelab Dunia di Japan dan ini sebenarnya bukanlah sesuatu yang mudah - saya memberitahu perkara ini kepada anda berdasarkan dua pengalaman penyertaan saya yang mempunyai keputusan yang berbeza. Apapun pasukan ini adalah pasukan yang bersedia memberikan segalanya untuk berusaha dan kembali dengan kejuaraan baru dibawa untuk semua penyokong.

Mari kembali kepada mengapa saya menulis surat ini dan harapan asasnya untuk memberikan kepercayaan penuh dalam situasi dan perasaan baru saya sebelum saya mencapai satu cabaran cukup menarik dalam mengendalikan Chelsea FC. Inilah secara asasnya cabaran yang saya terima dalam tawaran yang diberikan.

Dengan kepercayaan yang sama, dengan kejujuran yang sama, dengan kesetiaan dan dedikasi yang sama yang saya letakkan dalam setiap projek saya sebelum ini.

Untuk itu, terima kasih kepada semua dengan sokongan yang diberikan, kepada mereka yang menghantar mesej, email, surat... Kepada mereka yang membuat panggilan, kepada mereka yang cuba menghubungi saya dalam apa jua cara... Kepada semua, saya secara ikhlasnya mengucapkan terima kasih atas sokongan dan melihat ke hadapan untuk sentiasa berada dekat dangan anda melalui website ini.

Kami menuju ke Japan ketika ini untuk berjuang dalam FIFA Club World Cup dengan tekad dan dengan segala sokongan yang diberikan.

Terima kasih kepada semua sekali lagi.

Rafa Benitez.

(untuk baca surat asal - klik sini )

Ok Blues... ini sahaja yang dapat Malaysian Blues translatekan untuk bacaan. Salah maksud ditranslate maafkan hamba, sila hubungi Rafa di Japan sekarang ini untuk pencerahan contact +1880022882236 Help.

Ok, Blues. Itu sahaja. Kepada mereka yang masih meratapi kehilangan RDM dan kepada mereka yang masih tak dapat menerima hakikat Rafa Benitez adalah pengendali Chelsea ketika ini, bertenang dan bertenang. Tak kiralah siapa yang menjadi pengurus Chelsea, andai dia mampu memberikan yang terbaik untuk Chelsea dan membawa pulang kejuaraan untuk Chelsea, sewajarnya kita beri sokongan.

Abramovich membawa Torres ke Chelsea. Andai kita mampu bersabar dengan Torres selama ini hanya kerana dia THE BLUES, maka Abramovich jugalah yang membawa Rafa Benitez ke Chelsea. Dan oleh kerana ketika ini Rafa adalah sebahagian THE BLUES, wajar kita memberikan sokongan kepadanya kerana kita juga mengaku THE BLUES!

Keep faith! Come on Chelsea... bawa balik kejuaraan pertama musim ini dari Japan.

Malaysian Blues - The Chelsea FC



Berikan komen anda...


Kongsikan dengan rakan..

0 comments:

Post a Comment

Komen anda di sini...

MALAYSIAN BLUES - POST TERKINI

MALAYSIA SUPER LEAGUE 2014

ENGLISH PREMIER LEAGUE 2014/15

Komen anda mengenai BLOG MALAYSIANBLUES di sini...