Blogger Widgets


POST 1 Title POST 2 Title POST 3 Title POST 4 Title POST 5 Title

Friday, December 7, 2012

CHELSEA 6 - NORDJAELLAND 1: THE BLUES TERKELUAR TAPI BELUM MATI... TENANG!

Posted by ARIFFIN.SOHLIHOON 2:58 AM, under | No comments

Salam to all Blues...

My Blues, Chelsea. Dua keputusan seri 0-0 di laman sendiri, diikuti dengan kekalahan memalukan 3-1 dengan West Ham dan kini kita terkeluar dari saingan mempertahankan kejuaraan Champions League. Menang besar ke atas Nordjelands tidak membawa kita kepusingan seterusnya. Keputusan awal head to head dengan Juventus atau Shaktar Donestk lansung tak membantu Chelsea. Biarpun Chelsea mencatatkan jaringan gol yang tinggi, rule head to head melontarkan The Blues ke kancah Europa Cup. 



Yup, sejarah tercipta dengan Chelsea menjadi pasukan pertama dalam sejarah terkeluar dari saingan kalah mati Champions League sebagai juara bertahan. Bukan sejarah ini yang dapat kita banggakan. Apapun yang telah berlaku tidak dapat diperbaiki. Chelsea dan penyokong terpaksa menerima hakikat ini. 

Malaysian Blues agak kehilangan idea dan buntu untuk bercerita tentang Chelsea selepas agak sibuk dengan kehidupan seharian 2-3 hari ini sehingga tidak sempat menulis. Harap-harap idea dan kebuntuan itu akan hilang. November adalah bulan yang kadangkala membawa sesuatu yang tak kena dengan Chelsea. Musim ini begitu juga. Harapnya dengan kemenangan terbaru Chelsea 6-1 ini memberikan harapan agar Chelsea di bawah Rafa Benitez ini akan mula mencipta kemenangan semula. 



Ok. Selepas ini cukup penting buat Chelsea. Kemenangan amat-amat diperlukan dalam semua kejuaraan. Sedikit hari lagi Chelsea akan terbang ke Japan untuk menghadapi World Club Cup. Inilah masanya untuk Chelsea membina keyakinan semula. Tiada sebab untuk Chelsea tidak menjadi juara. Tiada alasan untuk Chelsea tidak membawa pulang 1 lagi trofi untuk kabinet di Stamford Bridge.


Apa yang Chelsea perlu lakukan? 

  1. Mulakan dengan kembali ke landasan kemenangan. 
  2. World Club Cup 2012 ini sebagai piala pertama yang dijulang Chelsea.
  3. Benam Leeds United dalam saingan suku akhir Capital One cup dan melangkah ke separuh akhir dan akhir dan memenangi kejuaraan ini sebagai piala kedua Chelsea musim ini.
  4. Pastikan Chelsea mula mengorak langkah naik semula dalam liga.10 mata membezakan Chelsea dengan pendahulu ketika ini. Apa yang perlu dilakukan ialah kembali konsisten menang dan memastikan 3 mata dalam setiap perlawanan disamping mengharapkan MU dan Man City tergelincir.
  5. Dapatkan sekurang-kurangnya 1-2 penyerang yang benar-benar mantap Januari nanti. Walaupun Torres score 2 biji dalam perlawanan dengan Nordjelands, bagi Malaysian Blues kita wajib mendapatkan yang baru Januari ini. Bring me Falcao!




Ok... apa yang pasti ada 5 kejuaraan yang masih dalam persaingan. World Club Cup, Capital One Cup, Europa Cup, FA Cup dan EPL. Chelsea mesti bangkit untuk sasarkan sekurang-kurangnya 3 kejuaraan musim ini. Chelsea juga mesti melayakkan diri untuk Champions League musim depan dengan merit liga EPL.

Chelsea masih hidup.  Kepada Chelsea. Come on! Itu sahaja posting hamba hari ini. Badan letih...

Malaysian Blues - The Chelsea FC



Berikan komen anda...


Kongsikan dengan rakan..

0 comments:

Post a Comment

Komen anda di sini...

MALAYSIAN BLUES - POST TERKINI

MALAYSIA SUPER LEAGUE 2014

ENGLISH PREMIER LEAGUE 2014/15

Komen anda mengenai BLOG MALAYSIANBLUES di sini...