Blogger Widgets


POST 1 Title POST 2 Title POST 3 Title POST 4 Title POST 5 Title

Tuesday, December 11, 2012

MALAYSIAN BLUES: LIMA ISYARAT LAGI MENGAPA THE BLUES PERLU MENDAPATKANNYA JANUARI INI!

Posted by ARIFFIN.SOHLIHOON 1:50 AM, under | No comments

Salam to all,

Tak sabar menunggu bermulanya aksi The Blues dalam World Club Cup 2012 di Japan? Jangan lupa Khamis 6:30pm. Semifinal Chelsea vs Monterrey FC (Mexico). Tiada sebab untuk Chelsea tidak melangkah ke perlawanan akhir yang dijangkakan menentang Corinthians FC dan tiada sebab untuk Chelsea tidak menjulang kejuaraan pertama musim ini. Ok... Kita tunggu dan relax.

RF9... 5 goal vs Deportivo la Caruna
Ok Blues. Disember sudah masuk hampir ke pertengahan bulan. Januari akan tiba sedikit masa lagi. Ikhlasnya Malaysian Blues kali ini teruja menunggu musim perpindahan Januari ini. Selepas kecewa gagal membawa masuk sekurang-kurangnya seorang striker pada musim panas lepas (walaupun dikaitkan dengan Hulk & Cavani sepanjang musim). Kini masanya kembali. Bukan Hulk, bukan Cavani tetapi bintang Colombia yang cukup bergemerlapan ketika ini di La Liga, Radamel Falcao.

Jika kita hayati dan ikuti perkembangan semasa Chelsea dari bulan ke bulan kebelakangan ini, sepeti tidak cukup kata-kata betapa Chelsea begitu mahukan endapatkan khidmat Radamel Falcao bila musim perpindahan Januari dibuka kembali. Sekali lagi Malaysian Blues teruja bila dalam perlawanan terakhir Falcao menentang Deportivo La Caruna, dia memberikan 5 lagi isyarat dan sebab mengapa Chelsea tidak harus melepaskan bulan Januari ini tanpa kehadirannya.


Come on Abramovich. Lakukan apa sahaja. Bawa Falcao ke Chelsea. Pemain yang cukup kuat dan bintang dunia yang sedang bersinar ini melakukannya sekali lagi. 5 gol yang diledakkan dalam perlawanan menentang Deportivo menjadi 5 lagi sebab untuk Chelsea mendapatkannya. Absolutely among the best striker in the world sekarang ini.

Dia telah melakukannya di Argentina, melakukannya di Portugal dan sedang melakukannya di Spain ketika ini. Pemain barisan hadapan yang cukup digeruni, cukup brilliant di udara, sentuhan yang menakjubkan, kuat, berbahaya dalam kawasan kotak penalti dan berbisa dari segenap sudut dan jarak. Tiada pemain pertahanan di dunia ketika ini rasa gembira jika berhadapan dengannya.


Andai benar berita yang tersebar di internet ketika ini, orang-orang kanan Abramovich kini berada di Sepanyol untuk melakukan tugasan mereka dan melihat sendiri bagaimana deal ini boleh dilakukan. Khabarnya sama ada Falcao atau Gonzalo Higuin. Tetapi dengan isyarat terakhir yang diberikan Falcao, Abramovich mesti bertindak segera untuk melakukan sesuatu... apa sahaja untuk memastika Falcao menyertai Chelsea Januari ini.

Penyokong Chelsea telah mengalu-alukan Falcao sejak berbulan-bulan lamanya dan walaupun Fernando Torres telah mula menemui sentuhan berbisanya untuk meledak gol bagi Chelsea, kebarangkalian untuk Falcao berada di Chelsea selepas tahun baru 2013 sememangnya mengujakan. Untuk menjadi pencabar kejuaraan yang terhebat, Chelsea perlukan pemain seperti Falcao. Dan jika Torres terus mantap dihadapan, apa yang boleh pesaing kita boleh katakan... we will conquer the world. 2 lebih baik berbanding 1. Malaysian Blues mengharapkan kehadirannya.

Torres



Falcao adalah seorang pemain yang mampu menarik mana-mana defender keluar dari posisi mereka dan menjaringkan gol. Dia adalah seorang striker yang mampu menggunakan kedua belah kakinya menjadi kaki ketiganya. Penyerang yang tidak membuat kesilapan bila melihat peluang dan gawang gol. Striker yang mampu mengelecek dan melepaskan bola dengan pantas dan berkesan. Striker yang terlalu suka untuk menjaringkan gol dalam apa juga perlawanan. 19 gol dari 15 kemunculannya musim ini hanya memperlihatkan kepada kita betapa kita bertuah jika memiliki pemain ini.

Come on Chelsea. Whatever it takes, bring me Falcao!

Malaysian Blues - The Chelsea FC



Berikan komen anda...


Kongsikan dengan rakan..

0 comments:

Post a Comment

Komen anda di sini...

MALAYSIAN BLUES - POST TERKINI

MALAYSIA SUPER LEAGUE 2014

ENGLISH PREMIER LEAGUE 2014/15

Komen anda mengenai BLOG MALAYSIANBLUES di sini...