Blogger Widgets


POST 1 Title POST 2 Title POST 3 Title POST 4 Title POST 5 Title

Monday, December 10, 2012

MALAYSIAN BLUES: WORLD CLUB CUP 2012 ~ PASTIKAN MILIK THE BLUES!

Posted by ARIFFIN.SOHLIHOON 12:56 PM, under , | No comments

Salam to all Blues....

The Blues... now in Japan
Salam 3-1 untuk semua fans yang begitu dahagakan kemenangan Chelsea. Bertandang ke Stadium of Light dengan prestasi dalam liga yang kurang memberangsangkan kadangkala cukup mendebarkan semua peminat Chelsea. Hakikatnya kita yakin bahawa Chelsea akan kembali bangkit. Dan malam ini barisan The Blues memberikan persembahan yang cukup menyakinkan untuk membenam Sunderland 3-1 di gelanggang lawan.



3 mata malam ini melonjakkan Chelsea ke tangga ke 3 liga dengan 29 mata. Agak jauh dibelakang pendahulu MU 39 mata yang menang malam tadi dengan Man City. Malaysian Blues secara peribadinya mengharapkan kekalahan buat MU malam tadi dan perbezaan akan kekal hanya 7 mata. Apa boleh buat. Keputusan mereka ditangan mereka. RVP sekali lagi menjadi duri. Apapun Malaysian Blues yakin Chelsea masih merupakan REAL TITLE CONTENDERS untuk EPL musim ini. 10 mata bezanya memang cukup jauh tetapi bukan mustahil. Yang paling penting, Chelsea perlu meneruskan rentak kemenangan ini dan mengharapkan pesaing akan tergelincir dalam perlawanan mereka.


Fernando Torres. 4 gol dari 2 perlawanan. Malaysian Blues adalah antara org yang paling hangin dengan Torres sebelum ini dengan persembahannya. Hakikatnya seperti apa yang dikatakan sebelum ini, selagi dia berbaju biru, marah atau bengang pun kita support sebab membawa misi Chelsea. Jika kebangkitan Torres bermula hari ini... teruskan. Jangan putus ditengah jalan. Untuk sesebuah kelab sebesar Chelsea menjulang kejuaraan demi kejuaraan kita perlukan striker bereputasi yang meledak gol week in week out. Anyway 2 is better than 1. Jika Chelsea mampu bawa seorang lagi striker berbisa (Falcao) Januari ini... terbaik buat Chelsea.

Ok, minggu lepas sebagai kelab yang sentiasa mencipta sejarah, kita melakar sejarah baru walaupun sejarah itu cukup pahit untuk ditelan. Sejarah tercipta bila Chelsea muncul juara Eropah pertama tersingkir dari melangkah ke pusingan kedua Champions League. Apapun, life must go on... Sama ada suka atau tidak, kita akan menghadapi kejuaraan baru yang sebelum ini cukup asing buat kita EUROPA LEAGUE CUP. Apa yang kita harapkan dengan kejuaraan ini? Yup... tak perlu rasa rendah diri... jangan lupa, beberapa kelab besar juga bertanding merebut kejuaraan ini. Apa yang Malaysian Blues harapkan, Chelsea tetap kekal sebagai pasukan yang memberikan tumpuan serius kepada apa juga kejohanan yang disertai. Walaupun Europa Cup taklah kejohanan "money spinning" seperti Champion League, kita mesti target untuk menjuarainya kali ini. Lets rock Chelsea, kita bikin sejarah lagi.... EUROPA CUP 2012/13... pastikan milik kita.


The Blues kini dah berada di tanah Samurai. World Club Cup 2012. Berehat kita dalam mengharungi kejohanan EPL. Sepanjang di Japan, EPL tetap berlangsung. Apa yang kita harapkan, bila kita kembali ke EPL kelak, hakikatnya kita akan terpaksa mengejar dari belakang. Tak pasti kedudukan kita ketika itu selepas mungkin 2-3 perlawanan terlepas. Selain itu, kita juga akan bertandang ke Leeds United untuk suku akhir Capital One Cup selepas kembali dari Japan.

Monterrey FC.
Sekarang ini, tumpuan untuk kita lakar sejarah di Japan. Chelsea dijadualkan bertemu kelab dari Mexico, Monterrey FC dalam persaingan separuh akhir. Monterry FC menewaskan juara AFC dari Korea Selatan, Ulsan Hyundai 3-1 dalam pusingan sebelumnya. Atas kertas, tiada sebab untuk Chelsea tidak mampu menumpaskan kelab Mexico ini. Tetapi jangan ambil mudah, pasukan ini bukanlah calang-calang pasukan juga. Setiap pasukan perlu kita hadapi dengan penuh semangat. Satu lagi semi final menemukan juara benua Amerika Selatan, Corinthians dengan kelab Mesir, Al-Ahly yang menewaskan juara liga Jepun, Sanfreece Hiroshima 2-1.

Torres... Chelsea fans want more!
Hanya 2 kemenangan dari 2 perlawanan sahaja diperlukan untuk Chelsea menjulang Kejuaraan Kelab Dunia 2012 ini. Apa yang pasti, momentum kemenangan 6-1 dan 3-1 ke atas Nordsjealland & Sunderland perlu diterusklan di Japan. Jika The Blues mampu menjinakkan Montterey FC, kita bakal bertemu sama ada Corinthians atau pun Al-Ahly di perlawananan akhir. Atas kertas, perlawanan Chelsea vs Corinthians adalah pasukan yang diramal dalam perlawanan akhir. Tak kisahlah,... yang penting Chelsea perlu memastikan kejuaraan pertama musim ni. World Club Cup 2012 - PASTIKAN MILIK THE BLUES! NO EXCUSE!

Malaysian Blues note:
My wish - 2 kejuaraan penting untuk dijulang bulan ini.
1. HARIMAU MALAYA - AFF Suzuki Cup 2012
2. THE BLUES - World Club Cup 2012


Malaysian Blues - The Chelsea FC



Berikan komen anda...


Kongsikan dengan rakan..

0 comments:

Post a Comment

Komen anda di sini...

MALAYSIAN BLUES - POST TERKINI

MALAYSIA SUPER LEAGUE 2014

ENGLISH PREMIER LEAGUE 2014/15

Komen anda mengenai BLOG MALAYSIANBLUES di sini...