Blogger Widgets


POST 1 Title POST 2 Title POST 3 Title POST 4 Title POST 5 Title

Monday, November 26, 2012

MISI AFF 2012: LANGKAH KIRI ~ MALAYSIA 0 - SINGAPURA 3

Posted by ARIFFIN.SOHLIHOON 12:01 AM, under | No comments

Salam to all.



Malaysian Blues memujuk diri sendiri. Tak terasa nak rebut-rebut beli suratkhabar esok pagi. Rasa sunyi sangat malam ni. Hujan pulak mula turun di klang.... seakan ikut menangis tewasnya Harimau Malaya malam ini. Saja nak sedapkan bahasa... padahal sekarang ni memang musim hujan turun.

Ok, langkah kiri malam ini. Selepas persembahan buruk dalam perlawanan persabahatan, malam ini kita dihidangkan lagi dengan kekecewaan. Malaysia 0 - Singapura 3. Apa yang boleh diperkatakan? Misi telah bermula, keputusannya tetap sama. Ah! jangan kata hamba tak terima kenyataan. Jangan kata hamba berpaling menyokong negara. Ini realiti bolasepak. Bagi peminat bolasepak, kita ikuti turun naiknya Harimau Malaya dan bagi kita rakyat Malaysia, macamana kecewanya rasa hati malam ini... end of the day, kita jugalah yang akan sentiasa menyokong. 

Adat... menang disanjung, kalah dipancung. Dengan Harimau Malaya, tiada istilah lalang... Hak peminat untuk bersorak ketika menang, hak peminat juga untuk mengkritik ketika kalah. Menang sorak ramai-ramai, kalau dah kalah, pujuklah diri sendiri masing-masing. Apa macam pun penghujung cerita, pasukan kita tetap satu. Kita tetap peduli pasukan kita. Takkan ada istilah lalang dalam menyokong pasukan negara. 

Malaysia kita...
Kalah atau menang, kita kekal warganegara Malaysia yang cintakan negara. Bila menang wajib dipuji, kredit kena bagi. Bila kalah? tak perlulah elak dan buat alasan bila dikritik. Jika bukan peminat sendiri yang bagi kritikan paling ikhlas, siapa lagi.

Kita tahu negara kita, kita sayang negara kita. Bila tewas, nak buat macamana. Esok hidup perlu diteruskan juga. Nelayan akan turun ke laut juga. Yang menoreh getah esok kena turun mengadap pokok getah juga (kalau tak hujan). Encik-encik kerani esok hari Isnin... jangan lupa masuk kerja. Tuan-tuan pengarah syarikat, esok ada urusan juga. Siapapun kita, macamana kecewanya kita malam ini, esok perlu diteruskan. Menang atau kalah, jumpa kawan esok sembang bola juga.

Hakikatnya. Macamana terukpun kita mengkritik (dibaca mengutuk) pasukan kita... end of the day... kita juga lah yang akan kekal menyokong pasukan kita, kerana kita tak punya pasukan lain. Hanya Harimau Malaya. Marah, sedih, keliru, benci, bengang atau apa juga perasaan... jauh disudut hati kita, kita doakan Malaysia bangkit!

Kerana kita rakyat Malaysia. 


Malaysian Blues note: ENTAH APA-APA POSTING KALI INI.... main typo jer...

Malaysian Blues - The Chelsea FC



Berikan komen anda...


Kongsikan dengan rakan..

0 comments:

Post a Comment

Komen anda di sini...

MALAYSIAN BLUES - POST TERKINI

MALAYSIA SUPER LEAGUE 2014

ENGLISH PREMIER LEAGUE 2014/15

Komen anda mengenai BLOG MALAYSIANBLUES di sini...

MBCFC YouTube

MALAYSIA - AFF 2010 CHAMPIONS

HARIMAU MALAYA - AFF2010 CHAMPIONS

CFC - KING OF EUROPE

CFC - KING OF EUROPE

Kisah Lama

Archives