Blogger Widgets


POST 1 Title POST 2 Title POST 3 Title POST 4 Title POST 5 Title

Thursday, October 4, 2012

DAVID LUIZ: SPECTACULAR GOAL! CAYA LA BRO!

Posted by ARIFFIN.SOHLIHOON 6:36 PM, under ,, | No comments

Salam to all...

David Luiz. Minit 79, Nordsjaelland vs Chelsea. Freekick untuk Chelsea. Lampard seperti tidak akan mengambil sepakan ini. Di belakang bola ada David Luiz. Opsss....

Showtime...
Chelsea hanya mendahului 1-0 ketika ini. Kedudukan yang belum cukup selamat. Masa tinggal lebih kurang 10 minit. David Luiz bersedia untuk mengambil sepakan ini. Hahahahaha.... berapa ramai antara anda yang menjangka gol akan dijaringkan? Berapa ramai pula yang berkerut dahi melihat David Luiz yang akan mengambilnya. Jangan lupa... beberapa kali dalam match musim ini David Luiz mengambil freekick seperti ini dan hampir setiap kali jugalah sepakannya bukan sahaja tidak masuk tetapi melayang entah kemana. Kebanyakannya melambung tinggi ke arah penonton di belakang gol. Jujur.... berapa ramai yang menjerit....  come on la! jangan dia mengambil sepakan ini? Hahahahaha....

Spectacular. Itulah jawapannya. Ledakan cantik freekick David Luiz akhirnya membuahkan hasil.... Fuhhhh! lega. Apa yang pasti gol yang dijaringkan ketika itu cukup penting dan cukup membuatkan kita terfikir dan wow! Chelsea 2-0. Akhirnya David Luiz membuktikan bahawa dia bukan suka-suka untuk ambil sepakan freekick sebelum ini. Bravo Luiz!


Apa yang paling menarik tentang freekick David Luiz ialah teknik. Bagaimana dia melakukannya. Sepakannya tepat dan cukup power yang menghasilkan pergerakan bola tanpa spinning dan melilau-lilau. Mungkin hampir dekat dengan style Cristiano Ronaldo gunakan dan juga seperti yang biasa kita lihat Didier Drogba lakukan. Yup... selepas beberapa kali percubaannya sebelum ini yang entah apa-apa, akhirnya kita lihat apa sebenarnya yang dia mampu lakukan. He did it! He did it in style!

see what I can do?
Hakikatnya, dengan adanya Eden Hazard dan Juan Mata selain Lampard yang mempunyai kebolehan dalam mengambil freekick dengan baik, Malaysian Blues sebenarnya tidak mengharapkan lebih dari David Luiz tetapi gol ini memberikan kita jawapan mengapa David Luiz dibenarkan mengambil sepakan percuma seperti ini. RDM lebih tahu. RDM mendedahkan gol-gol ini biasa dilakukan oleh David Luiz dalam latihan. Dan kini dia telah buktikan di saat-saat Chelsea memerlukan gol ke dua dalam perlawanan itu.

So.... mahu lagi? Yeah.... Harap akan ada banyak kali lagi selepas ini. Bukan sahaja dari David Luiz tetapi juga dari Eden Hazard, Juan Mata dan Oscar.

Ini sahaja video yang dapat dikutip... bnyak yang lain kena block! Layan je la...



Puas hati! Luiz! Keep it up bro!

Malaysian Blues - The Chelsea FC



Berikan komen anda...


Kongsikan dengan rakan..

0 comments:

Post a Comment

Komen anda di sini...

MALAYSIAN BLUES - POST TERKINI

MALAYSIA SUPER LEAGUE 2014

ENGLISH PREMIER LEAGUE 2014/15

Komen anda mengenai BLOG MALAYSIANBLUES di sini...

MBCFC YouTube

MALAYSIA - AFF 2010 CHAMPIONS

HARIMAU MALAYA - AFF2010 CHAMPIONS

CFC - KING OF EUROPE

CFC - KING OF EUROPE