Blogger Widgets


POST 1 Title POST 2 Title POST 3 Title POST 4 Title POST 5 Title

Sunday, September 30, 2012

BLUES MARCHING ON! MANTAP! ARSENAL 1 - CHELSEA 2.

Posted by ARIFFIN.SOHLIHOON 12:25 AM, under ,,,, | No comments


Salam to all...


Feeling blue tonite? Yeah...
Arsenal 1 - Chelsea 2.  3 mata yang cukup berharga buat The Blues bawa balik ke Stamford Bridge. Yang manis lagi kemenangan ini dicatatkan di stadium lawan. Apa jua keputusan rival-rival lain malam ini dan esok, The Blues stay top. Always on top.

6 perlawanan. 5 kemenangan, 1 seri. 16 mata. Masih tidak mampu ditewaskan lawan. Suara sinis sebelum ini mengatakan Chelsea hanya bertemu dan menang dengan pasukan-pasukan yang tak kuat. Malam ini kita buktikan untuk mereka berfikir panjang bila sampai masa mereka hadapi kita. 

Ketua pasukan, John Terry yang diturunkan dalam perlawanan ini mendapat pujian RDM setelah mempamerkan kemantapannya memimpin barisan pemain Chelsea meranapkan impian Arsenal malam ini di tempat lawan. Biarpun diejek dan diboo setiap kali bola dikakinya, Terry seperti biasa tenang dan bertindak cemerlang dalam memimpin pasukan.


1st Goal Chelsea... FT9
Fernando Torres menyumbat gol pertama Chelsea di minit ke 20 dengan sentuhan bijaknya melepasi jangkauan penjaga gol Arsenal walaupun dicabar pertahanan Arsenal Laurent Koscielny. Gol kedua Torres minggu ini selepas menjaringkan gol dalam perlawanan Capital One Cup beberapa hari lalu. Apa yang pasti kita dapat lihat senyumannya malam ini. Dengan keseluruhan 5 gol musim ini apa yang kita harapkan momentum dan konfiden Torres akan terus meningkat untuk perlawanan-perlawanan akan datang.

Winning gol... Mata
Freekick playmaker Juan Mata di minit ke 53 memastikan 3 mata penuh buat Chelsea di Stadium Emirates malam ini selepas Gervinho menyamakan kedudukan buat Arsenal 2 minit sebelum rehat. Apa yang pasti Chelsea lulus cemerlang dalam perlawanan yang dikatakan test sebenar Chelsea. 

Malaysian Blues MOTM. Petr Cech... Superb!
Man of the match? Malaysian Blues meletakkan Petr Cech sebagai pemain pilihan malam ini selepas bertindak cemerlang menafikan beberapa percubaan bahaya terutamanya tandukan Podolski yang hanya penjaga gol terbaik mampu menafikannya.

Apa jua yang berlaku malam ini. Apa juga keputusan-keputusan lain malam ini, Chelsea tetap terus bertakhta di puncak liga dengan pengesahan 3 mata malam ini. Untuk semua peminat Blues, keep calm.... next match pagi khamis akan datang menentang FC Nordsjaellan untuk Champions League sebelum menanti Norwich City di Stamford Bridge untuk EPL sabtu depan.

Boleh tidur lena malam ni. Chelsea menang lagi.

Champions of Europe, we know what we are!

Chelsea (4-2-3-4-1): Cech, Ivanovic, DaviD Luiz (Cahill 80), Terry, A. Cole, Mikel, Ramires, Mata (Bertrand 84), Oscar (Moses 72), Hazard, Torres.


Malaysian Blues - The Chelsea FC



Berikan komen anda...


Kongsikan dengan rakan..

0 comments:

Post a Comment

Komen anda di sini...

MALAYSIAN BLUES - POST TERKINI

MALAYSIA SUPER LEAGUE 2014

ENGLISH PREMIER LEAGUE 2014/15

Komen anda mengenai BLOG MALAYSIANBLUES di sini...