Blogger Widgets


POST 1 Title POST 2 Title POST 3 Title POST 4 Title POST 5 Title

Saturday, September 15, 2012

BLOG VIEW: CHELSEA vs QPR ~ DEBUT AZPI & MOSES?

Posted by ARIFFIN.SOHLIHOON 12:29 AM, under ,,,, | No comments

Salam to all...

Ready? Yup.... berkunjung beberapa kilometer bertemu rival setempat. Malam esok di Loftus Road, London, The Blues akan turun untuk perlawanan keempat EPL musim ini dengan misi meneruskan kecemerlangan setakat ini.
Apakah Chelsea mampu menundukkan QPR esok? Ya! The Blues boleh lakukannya. Musim ini tak sama dengan musim sebelumnya. RDM pastinya sudah bersedia mencaturkan bagaimana untuk membenam QPR dilaman sendiri. Dalam perlawanan musim lalu di sini, Chelsea tumpas 0-1. Musim ini, kali ini... Chelsea berwajah baru dan QPR juga berwajah baru. 

Selepas berehat panjang, Hazard & co diharap akan meranapkan QPR esok. RDM telah mengesahkan kecederaan Terry & Ashley Cole semasa aksi antarabangsa minggu lepas telah pulih sepenuhnya untuk beraksi esok. Dengan kekuatan sebenar, Malaysian Blues yakin kita bukan sahaja boleh menang dengan QPR esok tapi menang dengan bergaya. Kita tunggu malam esok.

New signing, Cesar Azpilicueta & Victor Moses. Apa kata anda? Apakah mereka berdua akan  memulakan aksi pertama mereka dengan Chelsea malam esok?

Cesar Azpilicueta ~ pemain ini sejak menyertai Chelsea pastinya ingin membuktikan keupayaannya esok jika diberikan peluang. Pastinya Azpi telah bekerja keras dalam beberapa minggu kebelakangan ini untuk meyakinkan RDM untuk menurunkannya esok. Apa yang Malaysian Blues  fikirkan, dengan Juventus pula akan menyusul selepas QPR dalam perlawanan pembukaan kumpulan Champions League tengah minggu nanti, apakah RDM akan membuat keputusan memberikan full debut untuknya esok?

Ready?
Apa yang kita tahu ketika ini, perebutan tempat untuk slot 4 barisan pertahanan Chelsea kini semakin sengit. Dalam perebutan centre back selain pengaruh dan kekuatan John Terry untuk mengemudi jentera pertahanan Chelsea dan pasti diturunkan sebagai kapten esok, David Luiz dan Gary Cahill bersamanya untuk 2 centre back (berdasarkan persembahan semasa, Malaysian Blues memilih Gary Cahill).

Pertahanan kiri sudah tentu milik Ashley Cole. So bagaimana pertahanan kanan? Ivanovic atau Azpi? Apa yang pasti Azpi hadir dalam skuad the blues dangan reputasinya sendiri yang cukup baik.  Pastinya kita tahu, dia hadir bukan untuk memanaskan bangku simpanan sahaja kerana kita tahu dia pastinya mempunyai jaringan chemistry dalam darah Sepanyolnya bersama Juan Mata dan Fernando Torres. Adakah RDM patut memberikan peluang untuk merasai atmosfera West London derby esok atau tidak? Malaysian Blues katakan "Ya!", RDM harus memberikannya peluang esok. Ini adalah satu perlawanan yang mempunyai suasana yang pastinya hebat untuk Azpi merasai buat kali pertama medan EPL.

Cesar Azpilicueta - debut QPR: Malaysian Blues: YES!

Victor Moses ~ agak tricky sikit untuk RDM menurunkan Moses esok dengan barisan hadapan yang kita ada ketika ini. Apakah percaturan yang telah RDM lakukan untuk Chelsea sejak bermulanya EPL? Yup.. RDM telah memilih untuk tidak menggunakan wing out dan merencanakan serangan Chelsea dengan 3 posisi attacking midfield dengan Ramires bermain dibahagian jauh ke tepi disamping Juan Mata dan Hazard.

I'm Blues man...
Apapun, Victor Moses adalah seorang pemain yang berkaliber (rujuk perlawanan Chelsea vs Wigan, sebelum Moses sign Chelsea). Kehadiran Moses dalam team Chelsea sebenarnya memberikan kita satu dimensi baru untuk RDM terapkan. Ingat apa yang Moses lakukan ketika bersama Wigan musim lepas dan pemain ini berupaya mempertingkatkan rentak permainan secara dramatik dalam pasukannya ketika bersama Wigan.

Untuk perlawanan esok, Victor Moses mendapat vote Malaysian Blues untuk beraksi melenyapkan halangan 4 pertahanan QPR bersama Mata & Hazard dibelakang Torres. Kepantasan mereka pasti dapat mengkucar-kacirkan pertahanan QPR yang sebenarnya telah dibuktikan "rapuh" setakat ini. Victor Moses apa yang kita tahu telah membuktikan kemampuan dan potensinya.

Victor Moses - debut QPR: Malaysian Blues: YES!

Yup... untuk masa-masa akan datang RDM akan pastinya pening dengan barisan yang ada ~ Moses, Oscar, Marin, Ramires dan Sturridge. Apa yang kita harapkan RDM cukup bijak untuk menganalisa siapakah yang akan kita hadapi dan pemain manakah yang cukup mantap bagi diturunkan mengikut game plan.

Sama ada Azpi dan Moses akan diturunkan esok dalam kesebelasan utama atau bermula dari bangku simpanan, RDM tentukan. Bagi Malaysian Blues, bring us the most powerful. Jangan lupa, Juventus menanti kita di pertengahan minggu.

Apa kata anda?

Malaysian Blues - The Chelsea FC



Berikan komen anda...


Kongsikan dengan rakan..

0 comments:

Post a Comment

Komen anda di sini...

MALAYSIAN BLUES - POST TERKINI

MALAYSIA SUPER LEAGUE 2014

ENGLISH PREMIER LEAGUE 2014/15

Komen anda mengenai BLOG MALAYSIANBLUES di sini...